
ÖBB Rail Cargo Group (RCG) i Baumann Paletten podnoszą znaczenie oryginalnej europalety EUR
- Podpisano umowę o współpracy w celu wzmocnienia marki EUR
- Prawa do znaku towarowego tradycyjnej marki EUR należą do RCG od 1961 r.
- Zrównoważona logistyka dzięki możliwościom ponownego wykorzystania i wymiany
Wiedeń / Monachium, 22 marca 2023 r. – Trudno dziś wyobrazić sobie logistykę bez europalety. Szacuje się, że na całym świecie w obiegu znajduje się około 600 milionów europalet. Prawa do znaku towarowego oryginalnej europalety EUR posiada od 1961 roku Grupa ÖBB Rail Cargo (RCG). Aby jeszcze bardziej wzmocnić tę markę i otwarty pool wymiany, spółka-córka ÖBB zajmująca się transportem towarowym oraz monachijska firma logistyczna Baumann Paletten współpracują, aby wraz z przedsiębiorstwami kolejowymi oraz organizacjami testującymi i paletowymi UIC (Union internationale des chemins de fer – po polsku: Stowarzyszenie Kolei Międzynarodowych) sprawić, by europaleta jako narzędzie logistyczne znalazła się w centrum uwagi zrównoważonej logistyki. W dniu 17.01.2023 r. partnerstwo to zostało przypieczętowane umową o współpracy, która zakłada odświeżenie wizerunku marki.
Trudno wyobrazić sobie logistykę bez europalety
Wprowadzenie europalety w 1961 roku w dużym stopniu zrewolucjonizowało logistykę w całej Europie i poza nią. Dzięki zastosowaniu europalet, czas potrzebny na załadunek samych tylko wagonów kolejowych mógł zostać skrócony o ponad połowę. Świat logistyki kieruje się ich wymiarami 800 mm x 1.200 mm x 144 mm – od planowania powierzchni magazynowych i systemów transportowych po powierzchnie ładunkowe w ciężarówkach i wagonach towarowych. Ze względu na szybkie rozpowszechnienie europalet, od początku powstał
również światowy system ich wymiany.
Europaleta wykonana jest w 100% z drewna i jest produkowana i poddawana kontroli jakości zgodnie z normą UIC 435-2 nn. Wszystkie europalety EUR są poddawane obróbce termicznej zgodnie ze standardem ISPM 15 i mogą być stosowane w eksporcie. Oryginał jest łatwy do rozpoznania – znak towarowy „EUR” w owalu jest umieszczony na prawym wsporniku narożnym każdej palety. Dzięki swojej wszechobecności i wielofunkcyjnemu zastosowaniu, europaleta EUR jest nośnikiem ładunku nadającym się do ponownego wykorzystania i recyklingu.
„Naszą wizją jest bycie zrównoważonym trzonem logistycznym europejskiej gospodarki” – dotyczy to nie tylko naszych połączeń TransFER, innowacyjnych wagonów i cyfrowego asystenta MIKE, ale także najbardziej podstawowego elementu logistyki transportowej – palet EUR”, podkreśla Clemens Först, prezes zarządu ÖBB Rail Cargo Group. „Poprzez wzmocnienie marki EUR – wspólnie z monachijską firmą rodzinną Baumann Paletten – wzmacniamy również wykorzystanie przyjaznych dla środowiska nośników ładunku. Tym samym działamy całkowicie zgodnie z naszą wizją.”
Alex Rotärmel, CEO Baumann Paletten: „Jako przedsiębiorstwo, Baumann Paletten oznacza niezmiennie wysoką jakość i wysoką dostępność standardowych nośników ładunków. Otwarty pool wymiany europalet jest dla nas podstawą sprawnego łańcucha logistycznego i zrównoważonego zarządzania nośnikami ładunków. Jesteśmy dumni, że teraz możemy aktywnie kształtować niezbędne procesy optymalizacyjne z korzyścią dla marki EUR i z korzyścią dla użytkowników.”