...

Zamalowany środkowy wspornik i wbity gwóźdź naprawczy?

Co oznacza zamalowany środkowy wspornik w europalecie?

Otóż taki zabieg stosujemy w sytuacji, kiedy zapada decyzja o utylizacji europalet. Utylizacji w takim przypadku polegającej na trwałym usunięciu zastrzeżonych znaków – dopuszczalne jest takie działanie, które powoduje niejako przekwalifikowanie z europalety na paletę przemysłową. Jeśli zatem dana paleta ma zamalowany znak, to widocznie z jakiegoś powodu została już wyeliminowana z rynku. 

Czy wbicie gwoździa naprawczego w pomalowany klocek „przywraca" tę paletę do obiegu?

Czy w wypadku zamalowania środkowego klocka ciemną farbą a następne wbicie gwoździa naprawczego w pomalowany klocek „przywraca” tę paletę do obiegu czy jednak zamalowany klocek, czyli działanie potwierdzające usuniecie tej palety z obiegu, jest wiążące (brak możliwości identyfikacji nośnika np. nr licencji) ?

W sytuacji, gdy mamy zamalowane znaki na europalecie, nie można oznakować palety gwoździem naprawczym, co miałoby sugerować wykonanie licencjonowanej naprawy europalety. Jest oczywiście opcja, czysto teoretyczna, że paleta, czy dany wspornik, w jakichś innych okolicznościach np. przypadkowo został zamalowany. Naprawiający w uzasadnionym przypadku może wspornik wymienić i zgodnie z zasadami nanieść nowy znak z punktem lub czysty wspornik i nabić gwóźdź naprawczy – przywracając tym samym europaletę do obiegu.